14 grader kallt o draghjälp

Var uppe i morse o hjälpte Khawar att dra igång bilen, startmotorn på hennes e slut så tills hon får den bytt så e det den varianten som gäller för hennes del för att ta sig till jobbet. 14 grader kallt var det vid sex-tiden, men min lille colt drog igång så snällt SÅ.....på direkten......snälla lille bilen. Tur det....den e inte ens utrustad med en motorvärmare. Det va svårare att hosta igång mig själv.........får nog fortsätta mitt intag av ipren några dagar till om det ska bli nåt gjort.

Åkte upp och sa hej till hästarna o Bodins sen........ska se om jag inte orkar att ta mig ut med Månåpål en vända i morgon.....om det inte e 14 grader kallt, då får det nog vänta nån dag till. 

Hemma igen var det på med thermobyxorna o flerdubbla lager med kläder i övrigt, sen rultade jag iväg med Atlas en vända. Inget e så bra för välmåendet som en runda i ett gnistrande vinterlandskap med en glad o yster hund bredvid! Just nu har jag densamme liggande bredvid mig i soffan o snosar, inte mycket som slår det heller =)


Lite bilder från min vackra omgivning.











Den här e ju otroligt vacker oavsett vilken årstid det är, ett riktig ur-träd.



"Den här" e också otroligt vacker, vilken årstid det än är ;-)



Hej o hå!

Kommentarer
Postat av: Släpvagnen

Hej å hå kära "Snorstina"..:)

Vilka underbara bilder..nu blir Prästmo-längtan ännu större...känner känslan och lukterna och ser promenadvägarna... Jaja, man kan ju inte får allt!

Miss Yo 2!

Kram fr oss 3 i regnrusket o 7 plusgrader...haha!

2008-11-30 @ 12:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0