Uppblåsbar..........

Älskar naturens skiftningar, det blir aldrig monotont eller tråkigt när man får anpassa sig efter den! Kan njuta lika mycket (om inte mera) av en snövädersdag eller en regnig dag som av en strålende sommardag. I går halkade jag iväg till Sollefteå för att ta en fika med några av mina kurskamrater innan föreläsningen. Kul att träffa de igen o utbyta lite erfarenheter efter praktikperioden. Har ju så himla kul tillsammans med, skrattar så tårarna kommer emellanåt =)
Passade på att köpa en sån där uppblåsbar...............................................extrasäng oxå inför resan till Getinge. En sån där som man stoppar in en sladd i kontakten så blåses den upp av sig självt, man slipper alltså bli blå i ansiktet av syrebrist varje gång man tänker använda den...=))) Den låter ungefär som en förhistorisk damsugare, sen kan man blåsa UR luften oxå....om man e riktigt lat....men det e inte JAG serru!!


Testade Nirmalies ett tag när hon sov över här o den va ju bara perfekt om man behöver det nångång. BRA investering....om än långt över vad min ekonomi tillåter just nu. Får väl suga på tummen.....eller stortån ett tag framöver då.

Åkte upp till stallet sedan o gav dom (hästarna) lite mat o mockade o gjorde fint tills Anders kom hem o skulle ta in dom senare. Stånkade o stönade med snoret slängande....men det kändes samtidigt bra att äntligen göra nåt med kroppen igen!!! Det har ju blivit alldeles eländigt med det de senaste veckorna.....................

Sitter o tittar ut på ett tidvis vackert snöfall med stora vackra flingor........va ute en vända förut o fick syn på den här otroligt sega  överlevande varelsen!!



Ska upp till stallet snart o göra om samma procedur som i går..........sen ska jag till tandläkarn i eftermiddag, förövrigt samme person som äger hästarna. Det kommer bli en riktig utmaning bara det....att frivilligt låta sig lutas bakåt med....(iaf som det känns) benen upp o "hövvet" ner i mitt snorande o hostande tillstånd. Utmaning inte minst för tandläkarn =)  Kommer en liten notis om det senare :-)

Hej o hå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0