Åka på såpa

Hmmmmmmm......från 14 grader kallt i går morse....till 2 grader varmt och regn i dag, här gäller det att hänga med i svängarna till moder natur. Fast det e mysigt ändå, på med regnkläder bara o ut o knalla!






Hämtade nycklarna till AnnaMarias stuga sen o åkte dit för att höja värmen lite innan hon kommer hem till helgen, hon va lite orolig att det hade frusit när det var så kallt, men det verkade lugnt. Jag o min lilla colt åkte kana bortöver kändes det som.....vackert svajande än hit, än dit på vägen.....det va som att åka på såpa........fast det va ju kul med :-) bara att gasa o hänga med.......gillar verkligen min LILLA nyinförskaffade bil!

Sen har jag sprungit upp o ner i tvättstugan hela dagen, skulle varit upp till hästarna men skjuter på det till i morgon. Funderar mycket just nu på hur det skall bli framöver, vill ju ha tid med allt jag tycker är kul........men som jag oftast kommer fram till....det ordnar sig, tar det lite i taget bara.

Ibland.......då o då.....väldigt sällan....men ibland....kan jag sakna den där känslan att ha någon nära att tycka om....(nu menar jag förståss en karl, Atlas gills inte)....just nu har jag ju inte egentligen så mycket tid över...men känslan kommer ändå ibland. Men så fort jag tänkt den tanken.....så kommer oxå en massa följd-tankar. "näe, då måste jag ju anpassa mig, ta hänsyn, (på hemmaplan) stå ut med krav, bla, bla, bla, bla.............idiotiska tankar egentligen, för om det finns någon nära som man verkligen tycker om, då är inget av det där nåt problem!

Ja, ja, det ger sig nog så småningom det med :-)

Dom säger att det e första advent i dag............sånt där fastnar ju aldrig hos mig.....det kommer komma en "julduk" och ett fat som jag brukar ha massa blockljus på om ett tag....det tycker jag e mysigt....men inte NU bara för att det "ska va så" ! Jag kan tycka det e jättemysigt att kolla julpyntet runtomkring hos andra, alla ljus som kommer upp överallt, men inte hemma hos mig!



Envisa uppstickare som vägrar ge sig för snön!

Nu ska jag nog slumra till lite på soffan känns det som...o dra Atlas över mig som filt......va uppe tidigt i morse med o hjälpte grannen att dra igång bilen, sen va det ingen idè att gå o lägga sig igen.

Hej o hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0